E-learning Technologies in Teaching of the Discipline "Life Safety"
Abstract
At present, a teacher has access to a wide range of tools for training with use of e-learning technologies: distance learning systems, a variety of synchronous and asynchronous means of interaction, electronic library systems and others. However, the existence of the teacher access to a variety of IT-services does not mean unconditional positive results towards the realization of the goals and objectives of education. In the article it is described pedagogically grounded approach to the teaching of a particular discipline (on the example of еру discipline "Life Safety") in the terms of use of e-learning technologies.
About the Author
N. S. MalchenkoBelarus
References
1. Ступин А.А., Ступин Е.Е. Электронное обучение (e-Learning) – проблемы и перспективы исследований. // Дистанционное и виртуальное обучение. – 2012. – № 1. – С. 38-49.
2. Орлова М.С. Модели смешанного обучения и их применение при обучении программированию // М.: Вестн. Моск. город. педагог. ун-та. Сер.: информатика и информатизация образования. – 2008. – №11. – С.122-124.
3. Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. N273-ФЗ "Об образовании в Российской Федерации" – Режим доступа: http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.html – Дата доступа: 21.08.2013.
4. Кондратенко А.Б. Методология построения e-learning системы персонализации обучения // М.: Открытое образование. – 2011. – № 5. – С.17-20.
Review
For citations:
Malchenko N.S. E-learning Technologies in Teaching of the Discipline "Life Safety". Informatization of Education. 2015;(1):74-82. (In Russ.)