Preview

Digital Transformation

Advanced search

Reliability Estimation of Educational Software

Abstract

This paper proposes both new metrics to estimate reliability of educational software, and a modified method of software reliability evaluation under the standard 28195-99. The proposed metrics extend the existing framework of metrics under ISO/IEC 25023-2016. They cater for more exact estimation of the reliability of educational software. The modified software assessment method proposed in this paper allows automating the reliability evaluation.

About the Author

S. N. Neborsky
Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники
Belarus


References

1. Захарова И.Г. Информационные технологии обучения и развитие учебных навыков // Открытое образование. – 2002. – №1. – С.24-30.

2. СТБ ISO/IEC 25000-2009: Разработка программного обеспечения. Требования к качеству и оценка программного продукта (SQuaRE). Руководство по SQuaRE.

3. ISO/IEC 25010-2011: Systems and software engineering – Systems and software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) – System and software quality models.

4. СТБ ИСО/МЭК 9126-2003: Информационные технологии. Оценка программной продукции. Характеристики качества и руководства по их применению.

5. Голенков, В.В. Виртуальные кафедры и интеллектуальные обучающие системы / В.В. Голенков, В.В. Емельянов, В.Б. Тарасов. – Новости ИИ. – 2001. – №4. – С.1-19.

6. ISO/IEC 25023-2016: Systems and software engineering – Systems and software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) – Measurement of system and software product quality.

7. ГОСТ Р ИСО/МЭК 2010-2015: Информационные технологии. Системная и программная инженерия. Требования и оценка качества систем и программного обеспечения (SQUARE). Модели качества систем и программных продуктов.

8. ГОСТ 28195-99. Оценка качества программных средств. Общие положения.


Review

For citations:


Neborsky S.N. Reliability Estimation of Educational Software. Informatization of Education. 2016;(2):22-32. (In Russ.)

Views: 2832


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2522-9613 (Print)
ISSN 2524-2822 (Online)